zondag 26 november 2017

#LANGetantesetjesjaal, zelfde steek, maar een heel ander resultaat!

Ik zie nog steeds prachtige versies voorbij komen van de #LANGetantesetjesjaal, zowel in de originele combi als in andere bolletjes, zo leuk! Van de week dacht ik, "Ik wil de sjaal ook eens met een ander wolletje proberen!", benieuwd hoe dat gaat worden... Nou ik kan jullie zeggen, ik word blij van het resultaat!

#LANGetantesetjesjaalnetevenanders
Ik koos voor de Omega+ van Lang Yarns, eerder haakte ik al eens een toffe entralacdeken met deze fijne bolletjes. De zachte bollen bestaan voor 50% uit polyamide en 50% polyacryl, zijn in veel verschillende kleurtjes te krijgen, dus een toffe combi voor een sjaal was snel gevonden, ik gebruikte voor deze sjaal 10 bollen.

De kleurtjes Omega die ik
koos voor de
#LANGetantesetjesjaalnetevenanders
Deze bolletjes haken ook weer heerlijk weg en voor je het weet heb je je sjaal al weer af...

Heerlijk al die kleur!
Het patroon van de #LANGetantesetjesjaal kan je hier vinden en onder de dit bericht zal ik de wijzigingen nog even opschrijven die ik voor deze versie aanbracht.

Zo fijn al die kleurtjes!
Ik denk dat deze kleurrijke gezelligheid mij de komende maanden ook weer veel zal vergezellen! Wie weet binnenkort dan toch ook nog maar een #LANGetantesetjemuts bij deze versie m(h)aken...?!

Weetjes voor de sjaal met de Omega+:
  • 250 lossen i.p.v. 300 lossen opzetten met haaknaald 8
  • Patroon haak je verder met haaknaald 7
  • Ik herhaalde 3x het patroon en eindigde met de beginkleur (die komt dus 4x terug)
  • De laatste toer met halve vasten heb ik niet gedaan
  • De franjes maakte ik met alle kleurtjes, ik maakte 8x een bosje franjes aan 2 kanten (de donkere kleur waar ik mee begonnen ben kwam ik net te kort van, dus die heb ik verspringend 2x weg gelaten). Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de franjes in één kleur te doen, in dat geval adviseer ik je om een bol extra te nemen van bijvoorbeeld je begin kleur.
De franjes maken er een
 gezellige boel van... 
  • Lengte sjaal inclusief franjes: +/- 2.30 mtr
  • Breedte sjaal: +/- 22 cm
Zelfde patroon, paar kleine aanpassingen en een heel ander resultaat, tof toch?! 

Blij met het eindresultaat!
Tot snel! 

Liefs, 
Liset

















7 opmerkingen:

  1. Super!! Toevallig ben ik ook bezig met een sjaal in de weefsteek, alleen moet ik flink wat draadjes instoppen, want ik wil er geen franjes aan. Ik ga nog eens kijken bij je andere sjaals, want heb inspiratie nodig voor kerstcadeautjes :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Die zeker net zo mooi als de andere! Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.
    sbobet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "The research and attention to detail in this blog are top-notch. It's evident that the author goes the extra mile to provide accurate and comprehensive information."
    lucy in the sky return policy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "I'm constantly amazed by the dedication and consistency of this blog. It's a shining example of what can be achieved with passion and hard work."
    https://tryvoucher.com/

    BeantwoordenVerwijderen